Artikel Terbaru »

Port and Polish

Sunday, March 6, 2011

Bab Port & Polish ni memang boleh dikatakan wajib dalam membikin kereta untuk jadi lancar ngan menambahkan prestasi kereta (harapan). Tak sah kalau bikin jentera lumba lau tak buat port dan polish ni. Tapi kalu tersilap langkah orang kata tak menjadi. Jadi hanya yang pakar sahaja boleh melakukannya. 
Suatu hari aku berjumpa, kawanku dekat bengkel kereta,
tak sengaja aku melihat, pakcik Uncle buat kerja.
Pakcik Uncle berkaca mata, Hisap rokok tak putus-putus,

Inilah dia senjata yang digunakan oleh Pakcik Uncle untuk mengerjakan cylinder head untuk diport dan polish.
 
Inilah caranya, begitu teliti proses yang dilakukan itu. Semasa melepak disitu aku ada juga menyuarakan beberapa soalan. Nak kata bodoh tu, tak la sangat. "Uncle, mata drill ni brapa hinggit?" "Murah saja, 2 ratus lebih saja." Jawab Pakcik Uncle.

Anda tengok lah betapa khusyuknya Pakcik Uncle ini buat kerja. Aku ada tanya kawan aku pulak, Berapa tahun dah pengalaman Uncle ni buat kerja? "Belas-belas tahun dahpengalaman tu." Kata kawan aku. Jadi berapa harga sebutay head ni bila siap? "Biasa 1 ribu lebih jugak upahnya." jawap kawan aku. Fuhh.. Lumayannya.! Tu lah dia sedikit sebanyak yang aku tahu bab Port and Polish ni.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
 
 
 
Copyright © Racing Machines Powered by: Blogger.com
Maintained By: sLeMe